Het land van Maas en Waal

Wie kent het lied van Boudewijn de Groot niet?….en we praten en we zingen en we lachen allemaal. Want daar achter de hoge bergen ligt het land Van Maas en Waal. De afgelopen maanden reis ik veel van Overijssel naar Brabant en visa versa. Zittend in de auto met de radio aan en kijkend om mij heen gonst dit lied elke keer weer door mijn hoofd. Eerst ga ik over de IJssel dan over de Waal en daarna over de Maas om uiteindelijk bij mijn bestemming uit te komen.

We hebben het over herkenning. Liedjes kunnen soms dagen in je hoofd zitten. Tot irritant aan toe. Maar dat is juist de bedoeling. Als je een lied of commercial hoort op de radio herken je dit vaak direct al bij de eerst tonen. Het lijkt wel of dit in je hoofd wordt geprojecteerd. Beeld en geluid. Bij mij is het in dit geval het beeld (de Waal en Maas die ik elke dag oversteek) dat ik koppel aan het lied van Boudewijn de Groot. Een sterk stukje communicatie (land van Maas en Waal) gedragen door de juiste communicatiemiddelen (muziek, radio, tv).

Hoe krijg je dit effect bij jouw klanten? Bij het zien van bijvoorbeeld jouw product of logo van jouw bedrijf moet het een herkenning oproepen bij de klant. Bijvoorbeeld een fijn contact-moment, een goede service, een goed product. Hoe belangrijk is het dan om vooraf goed over je communicatieboodschap na te denken. De vraag hierbij is niet ‘wat wil ik communiceren?’, maar ‘wat’ wil mijn doelgroep(en) horen?.  Als je dat boven tafel hebt komt de herkenning bij de klant. Gedragen door inzet van de juiste communicatiemiddelen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *