JA, ik wil!

Op beurzen flaneren bezoekers en standhouders. Standhouders? Ja vooral de standhouders. Ze lopen van links naar rechts voor hun stand en spreken bezoekers aan. ‘Hallo bent u al bekend met ons product? Niet? Mag ik u dan wat laten zien?’ Je zou nu verwachten dat de bezoeker gretig ‘JA, ik wil!’ gaat roepen. Maar dat valt even tegen…. ‘Nou nee, ik ben hier net en wil graag even rondkijken. Misschien kom ik later wel terug’. Weg is de potentiële klant en flaneert weer lekker door. Zien en gezien worden. Dat is vaak het uitgangspunt voor zowel bezoekers als standhouders.

Als je dat weet ga je ook anders denken. Denk altijd vanuit de klant. De bezoeker komt lekker blanco op de beurs en wil gewoon kijken, kijken en nog eens kijken. En oh ja, niet onbelangrijk wat is er te halen. Want ze willen waar voor hun entreegeld. Jij als standhouder hebt dan ook de taak om de behoefte van de klant te vervullen.

Leuke uitdaging toch? Want hoe trek je jouw (potentiele) klant naar jouw stand? Een mooie stand draagt bij aan de boodschap die jij gaat vertellen. Straalt uit waar jouw bedrijf voor staat. De klant herkent zich in jouw beeld en voelt zich aangetrokken tot jouw stand. Maar dan…. De boodschapper. De standbemanning. Het belangrijkste object in de stand. Want een enthousiaste verkoper die goed het verhaal kent, voelt goed aan hoe hij/zij de klant kan overtuigen waarom hij/zij bij jou moet zijn.  Zodat de bezoeker met volle overtuiging tegen jouw product kan zeggen: JA, ik wil!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *